مجله وبپوش فروشگاه وبپوش تماس با ما

 

همه چیز درباره کفش مناسب مردانه و ویژگی های آن

زمانی که بعد از مدت‌ها دلی به دریا می‌زنید و قصد خرید کفش مردانه را دارید، بایستی ویژگی‌های کفش مناسب مردانه را به خاطر داشته باشید. انتخاب کفش مناسب مردانه باعث می‌شود تا پاهایتان در آسایش باشند و اینطوری خود شما هم حس بهتری خواهید داشت. پا، قلب دوم انسان است. شما چقدر به سلامت قلب دومتان توجه می‌کنید؟ با وب پوش همراه باشید تا مهم‌ترین نکاتی را با هم بررسی کنیم که برای انتخاب کفش مردانه باید در نظر داشته باشید. کفش‌های راحتی‌تان را به پا کنید و آماده خواندن شوید.
 

مهمترین ویژگی‌های یک کفش خوب و مناسب مردانه چیست؟

از آن جایی که اصولاً اقایان کلی نگر هستند، پس از شرح جزییات صرف نظر می‌کنیم و مستقیم سر اصل مطلب می‌رویم. به نظر شما ویژگی‌های یک کفش مناسب مردانه باید چگونه باشد؟
 
ویژگی های کفش مناسب مردانه

 

اندازه کفش، تنگ یا گشاد؟

کفش مناسب باید دقیقا اندازه پای شما باشد. نه خیلی تنگ که هنگام راه رفتن اذیتتان کند و نه خیلی گشاد که تعادلتان را به هم بزند. با یک کفش با اندازه مناسب بایستی به راحتی تحرک داشته باشید و طوری نوک پا و کفش اندازه باشند، که به پایتان فشاری وارد نکند.
 

مقاومت کفش، محافظ سرما و گرما

ضخامت کفش بسته به فصلی که از آن استفاده می‌کنید باید به گونه‌ای باشد که تا حد امکان از پاهایتان در سرما و گرما محافظت کند. از طرفی زیر کفش باید مقداری عاج داشته باشد تا از سر خوردن شما جلوگیری کند. ضمن اینکه کفش باید از پای شما به خوبی مراقبت کند. به طوری که اگر پایتان روی جسم تیزی قرار گرفت، مطمئن باشید که کفش از پای شما محافظت می‌کند.
یک کفش نازک و شل، حتی اگر راحت و سبک هم باشد، به راحتی می‌تواند به پایتان آسیب بزند. به خصوص در خیابان‌ که هر قدمی که می‌روید، پایتان روی یک میخ، سنگ یا چاله‌ای فرو می‌رود. بنابراین مطمئن باشید که کفی کفش به قدری محکم است که حتی بعد از مدت‌ها استفاده بتواند از پایتان در برابر اجسام بیرونی محافظت کند.
 

به دوخت کفش دقت کنید

یک کفش با کیفیت و ماندگار، به جای چسب کاری در قسمت لبه‌هایش به خوبی دوخته شده و همین عامل کیفیتی برای بسیاری از کفش‌ها است. به این ترتیب مطمئن هستید که در باران و گل و شرایط مختلف، به راحتی لبه‌های چسب از هم جدا نشده و چسبش باز نمی‌شود.
 

جنس کفش، چرمی یا چوبی؟!

جنس کفشتان نباید طوری خشک باشد که انگار پایتان در چوب است. کفش باید به گونه‌ای باشد که تهویه مناسب را داشته باشد تا از تعریق بی‌رویه پا جلوگیری کند. کفش‌های چرمی به خاطر ساختاری که دارند، معمولا گزینه بهتری هستند. به خصوص برای شما اقایان شیک پوش که احتمالا ساعات زیادی را با آن سپری می‌کنید.
 

انعطاف کفش، نرم و راحت

کفش باید راحت باشد. شما قرار است ساعات زیادی را با آن سپری کنید. بنابراین در صورت استفاده از کفشی که انعطاف کافی را نداشته باشد به مرور حتی نحوه راه رفتنتان هم ممکن است تغییر کند. احتمالا در این صورت باید منتظر تاول و میخچه در کف پاهای مردانه‌تان باشید.
 

کفی داخل کفش، جا باز می‌کند!

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که کفشی را انتخاب کردید که تنگ یا گشاد بوده و فروشنده قصد داشته با انداختن یا برداشتن کفی، آن را برای پایتان اندازه کند. این را به خاطر داشته باشید که هر کفی مناسب شما نیست. کفی کفش می‌تواند از فشار وارد به کمر و پا جلوگیری کند. ضمن اینکه با خاصیت ارتجاعی خود باید فشارهایی که به پاهایتان وارد می‌شود، کنترل کند.
 

مقاله مرتبط : کفش کالج مردانه را با چه لباسی بپوشیم؟

 

نکاتی که در انتخاب کفش مناسب مردانه باید به آن‌ها توجه داشته باشید

با هم ویژگی‌های یک کفش مناسب را برای اقایان بررسی کردیم. در ادامه، این را به خاطر داشته باشید که هنگام خرید کفش مردانه این موارد را در نظر بگیرید. بهتر است برای اینکه تحت تاثیر تبلیغات فروشنده قرار نگیرید، قبل از هر چیز خودتان یک اطلاعات کلی و جامع در مورد کفش‌ها و آناتومی‌ آن داشته باشید. ضمن اینکه تکلیف را روشن کنید، قصدتان از خرید کفش ست کردن آن با فلان لباس است یا سلامتی و راحتی پاهایتان؟ اگر به سلامتتان اهمیت می‌دهید پس بهتر است سراغ کفش‌هایی بروید که در رویه، زیره و آستر درونی کفش به خوبی کار شده باشد. بهتر است هنگام خرید کفش جوراب مناسبی پوشیده باشید تا سایز کفش تحت تاثیر ضخامت جوراب قرار نگیرد. فارغ از مد و فشن، کفشی را انتخاب کنید که به پاهایتان بیاید و با آن حس خوبی داشته باشید. چند قدمی با آن در مغازه راه بروید و ببینید که آیا واقعا این کفش می‌تواند همراه و همگام لحظه‌هایتان باشد یا خیر، علاوه بر این در نظر گرفتن موارد زیر نیز می‌تواند شما را در خرید کفش راهنمایی کند.
 
انتخاب کفش مردانه

 

عصر و غروب برای خرید کفش بیرون بروید

این گزینه را نادیده نگیرید. چون خیلی تأثیرگذار است. چرا که در طول روز به علت نشست یا ایستادن پا ورم می‌کند و با سایز اصلی خود فرق دارد. بنابراین بهترین زمان چک کردن سایز پا بعد ازظهر است. 
مقاله مرتبط : کفش سفید با چی ست میشه؟

 

سایز کفش‌های مختلف را در نظر بگیرید

این را به خاطر داشته باشید که سایز کفش در برندهای مختلف متفاوت است. حتی کفش رسمی با کفش کتانی نیز ممکن است در سایزهای مختلفی به پای شما بخورد. بنابراین این را در نظر داشته باشید که کفشی که با سایز پای ۴۰ خریداری می‌کنید در برند و نوع دیگر ممکن است تغییر سایز داشته باشد.

 

قدتان چقدر است؟ کفش مناسب انتخاب کنید

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که خطای بینایی می‌تواند باعث شود شما قد بلند یا کوتاه‌تر از آن چه که هستید به نظر برسید، در واقع کفش و شلواری که انتخاب می‌کنید می‌تواند موجب این خطای دید شود. برای مثال اگر قد بلندی دارید که نمی‌خواهید بیشتر از آن بلندتر به نظر برسید، می‌توانید رنگ‌ کفش را متضاد با شلوارتان انتخاب کنید. در صورتی که می‌خواهید بلندتر به نظر برسید پس به فکر یک کفش هم رنگ شلوارتان باشید.

 

محل کار را در نظر بگیرید

شما به عنوان یک آقای جذاب و جنتلمن بیش از آن چه که تصورش را بکنید، توسط کفش‌هایتان قضاوت می‌شوید. بنابراین اگر می‌خواهید همیشه و همه جا از استایل و شخصیت جذابتان به خوبی یاد کنند، بهترین کفش‌ را برای محل کارتان انتخاب کنید. این کفش باید علاوه بر زیبایی و شیک بودن، راحت و بادوام باشد و پایتان را اذیت نکند. پس در این مورد صرفه جویی را کنار گذاشته و برای خودتان بهترین کفش را انتخاب کنید. کفش چرم یا جیر دوام بالاتری دارد. اگر قد متوسطی دارید می‌توانید از کفش‌های لژدار استفاده کنید. البته مراقب باشید که کفشی را انتخاب کنید که هنگام راه رفتن، صدای کفشتان آن هم در محل کار، برای بقیه همکارانتان آزاردهنده نباشد. بوت مردانه می‌تواند جلوه رسمی‌تری به استایلتان دهد، همچنین اگر طرفدار سبک کلاسیک هستید، می‌توانید کفش آکسفورد را امتحان کنید.

 

تفاوت کفش رسمی و مجلسی را در نظر بگیرید

یک کفش مجلسی جنس متفاوتی دارد. معمولا چرم یا ورنی است و اغلب به رنگ مشکی یا قهوه‌ای براق است. اما یک کفش رسمی مردانه از جنس چرم جیر با طرح و دوخت ساده‌تری است که می‌توانید آن را با کت و شلوار یا حتی با ساعت و کمربندتان ست کنید. یک استایل خوب برای شما که به رنگ و مدل کفشتان هم اهمیت می‌دهید، استفاده از کمربندهای هم جنس و هم رنگ کفش است.

 

مواد سازنده کفش را بررسی کنید

شما به راحتی می‌توانید با برانداز کردن کفش، از قسمت بالای کفش، رویه، زیره کفی، زبانه و هر سوراخ و بند کفش، به کیفیت آن پی ببرید. بنابراین عجله نکنید، به خوبی تمام جزئیات کفش را بررسی کنید تا مطمئن شوید جنس مناسبی را انتخاب کردید. کفش شل و ول، جنس بادوامی ندارد و احتمالا بعد از مدت کوتاهی پایتان را اذیت کند و از قیافه بیفتد.
 

 مقاله مرتبط : ست کردن کفش قهوه ای با سایر آیتم های استایل

 
جمع‌بندی
 
این نکته را به خاطر داشته باشید که خرید کفش مناسب نوعی سرمایه گذاری برای سلامت پاهایتان است. در صورتی که استایل رسمی دارید، در محل کار بهتر است از کفش‌های چرم جیر یا معمولی استفاده کنید و کفش‌های ورنی یا چرم اصل را برای مجالس بگذارید. به طور کلی این ویژگی‌ها را برای داشتن یک کفش مناسب در نظر داشته باشید، نه تنها برای خودتان، بلکه برای هر کس دیگری هم که خواستید کفش بخرید، با دید باز این کار را انجام دهید:
  • یک کفش خوب معمولا از قسمت مچ پا، به گونه‌ای طراحی شده تا کامل قسمت مچ را بپوشاند تا از پیچ خوردن آن جلوگیری کند.
  • کفی میانی کفش بین کفی داخلی کفش و کفی زیره کفش باید وجود داشته باشد تا از ضرب و فشارهای شدید به پا جلوگیری کند.
  • پنجه کفش باید به گونه‌ای باشد تا از انگشتتان به خوبی مراقبت کرده و بتوانید آزادانه انگشتانتان را در آن تکان دهید.
  • انعطاف پذیری کفش باید پایتان را برای راه رفتن و دویدن آزاد بگذارید. شما قرار است ساعت‌ها با آن سر کنید.
  • یک کفش با پاشنه حدود ۲ سانتی گزینه بهتری نسبت به کفش‌های تخت بدون پاشنه است.
  • یک کفی مناسب و طبی نیز می‌تواند پاهایتان را نوازش کند و با حفظ قوس طبیعی پاها، از خستگی آن جلوگیری کند.

نظرات