مجله وبپوش فروشگاه وبپوش تماس با ما

 

با آمدن فصل پاییز، زمستان و بهار یکی از محبوب‌ترین لباس‌هایی که می‌توانید یک ست جذاب با آن درست کنید، سویشرت و هودی است. البته استفاده از هر کدام بستگی به این دارد که شما طرفدار کدام هستید. اما می‌دانید تفاوت آن‌ها با یکدیگر چیست؟ می‌دانید چه ست‌های زیبایی با هر کدام می‌شود ایجاد کرد و دل بقیه را برد؟ با سال ست همراه باشید تا با هم یکی از پرطرفدارترین لباس‌های فصل زمستان و پاییز را بررسی کنیم:

هودی چیست؟

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید تاریخچه استفاده از هودی به زمانی برمی‌گردد که کشیشان و راهبان از آن استفاده می‌کردند. البته به شکل فعلی نبوده و طی گذر زمان تغییراتی داشته است. هودی آن زمان، یک ردای بلند بود که تا مچ پا را می‌پوشاند. در واقع می‌توان گفت این لباس ترکیبی از تونیک و هودی بود. 

ماجرا گذشت تا رسید به زمانی که بعد از استفاده بسیاری از خوانندگان رپ، و سپس استقبال ورزشکاران از این لباس‌های جذاب، سر و شکل بهتری گرفتند و تبدیل به همین لباس‌هایی شدند که در حال حاضر در بازار به‌ عنوان هودی وجود دارد. 
 
اما هودی مردانه چیست؟ هودی اغلب از جنس نخ و پنبه است و بسته به جنس آن معمولاً جنس داخلی‌شان پشم است. تنوع هودی‌ها روزبه‌روز بیشتر شده و در جنس‌های مختلفی عرضه می‌شود؛ به طوری که شما در بهار و تابستان هم شاهد انواع هودی‌های بهاره هستید. 
 
هودی دورس چیست؟ نوعی از هودی است که با الیاف پنبه بافته می‌شود و ضخیم‌تر است. البته نخ‌های دولایه و سه لایه به کار رفته آن را برای البسه گرم‌کن ورزشی مناسب کرده است. به این نوع هودی‌ها دورس می‌گویند. 
هودی‌ها معمولاً جلو بسته هستند که بند هودی همراه با کلاهی از آن آویزان است و اغلب مورد توجه نوجوانان و جوانان قرار دارند. هودی‌ها دارای انواع مختلفی هستند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 
• هودی بلند
• هودی کوتاه 
• هودی با زیپ نیمه 
• هودی جلو بسته 
• هودی اور سایز 
• هودی ساده 
 

سویشرت چیست؟

کمتر کسی است که به ‌جای سویشرت واژه انگلیسی آن یعنی جامپر را به کار ببرد. سویشرت‌ها اغلب بدون کلاه هستند و همین عامل تفاوت آن‌ها با هودی است. مدل پرطرفدار اغلب سویشرت‌ها به ‌صورت زیپ یا دکمه است. زمانی بود که طیف طرفداران سوئیشرت در میان ورزشکاران و به هنگام مسابقات، از آن استفاده می‌کردند اما امروزه در استایل‌های کژوال و روزمره نیز می‌توانیم آن‌ها را به تن هر کسی ببینیم. 
 
سویشرت چیست؟

 

تفاوت میان هودی و سویشرت مردانه در چیست؟

تفاوت هودی و سویشرت چیست؟ هودی را می‌توان نوعی سویشرت مردانه نامید که کلاه دارد. در صورتی که بین خرید میان هودی یا سویشرت شک دارید، بهتر است بدانید که بزرگترین‌ و اصلی‌ترین تفاوت این دو، در این است که سویشرت‌ها جلوباز و زیپ‌دار هستند اما هودی‌ها بدون زیپ بوده و جلوبسته هستند. معمولاً هودی‌ها دارای کلاه هستند. البته نوع بدون کلاه آن را نیز می‌توانید پیدا کنید، اما نوع کلاه‌دار هودی، از محبوب‌ترین انواع هودی‌ها محسوب می‌شود. همچنین اغلب سویشرت‌ها دارای جیب‌های کوچک هستند. این در حالی است که در جیب‌‎های کانگورویی هودی، شما می‌توانید به ‌راحتی دستان‌تان را از هر دو طرف به هم برسانید و از فضای جادار جیب لذت ببرید.
 
تفاوت هودی وسویشرت چیست
 
جیب سویشرت‌ها نهایتاً برای قرار دادن موبایل یا کارت بانکی یا یک کیف پول کوچک مناسب است. با وجودی که سویشرت‌ها نیز می‌تواند مقاومت خوبی نسبت به گرما داشته باشد و دمای بدن‌تان را حفظ کند، اما اگر سرمایی هستید، به ‌خصوص در فصل سرما، استفاده از هودی‌های پشمی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. هم گرم هستند و هم سبک و دارای جیب‌های جادار!
 

تفاوت سویشرت و پلیور چیست؟

اگر شما هم جزو طرفداران پلیور هستید، احتمالاً می‌دانید که اغلب پلیورها به صورت بافت بوده و دکمه و زیپی ندارند. ترکیبی از جنس نخ و پشم از ویژگی‌های بارز پلیورها است. پلیورها در دو نوع آستین‌دار و بدون آستین هستند. پلیورهای بدون آستین، ژیله نام دارد. اغلب بازیکنان گلف در اوایل قرن 20 هجری از این نوع پلیورها استفاده می‌کردند. این را به‌ خاطر داشته باشید در صورتی که لباس شما فاقد زیپ باشد، این لباس، پلیور است. سویشرت‌ها اغلب زیپ‌دار هستند و حالت بافت ندارند.
 

روش‌های ست کردن سویشرت و هودی با لباس‌های دیگر 

در صورتی که هودی یا سویشرت شما زیپ‌دار است، بهتر است از یک تیشرت ساده در زیر آن استفاده کنید. اگر سویشرت یا هودی که استفاده می‌کنید، از انواع مدل‌های بدون زیپ و جلوبسته است، در زیر آن یک لباس پاییزه به تن کنید. در ادامه با سال ست همراه باشید تا روش‌های خلاقانه و شیکی را برای ست کردن سویشرت و هودی با هم بررسی کنیم. 
 

ست هودی با کت چرم مردانه

در صورتی که از طرفداران استایل متفاوت هستید، می‌توانید با کمی شجاعت، هودی را با کت چرم مردانه امتحان کنید. ترکیب هودی و کت چرم مردانه، می‌تواند جذابیت خاصی به استایل شما ببخشد. یک هودی زرشکی، طوسی یا مشکی و حتی سفید به همراه یک کت چرم می‌تواند جذابیت شما را چندین برابر کند. استفاده از ترکیب رنگ مکمل نیز می‌تواند جذابیت استایل‌تان را بیشتر کند. مثلاً هودی خاکستری را با کت چرم مشکی یا شلوار کتان مشکی به تن کنید. یک کفش سفید هم همه چیز را در استایل‌تان تکمیل می‌کند. 
 
ست سویشرت با کت تک مردانه
 

ست هودی با کاپشن

این مدل به‌خصوص برای افرادی که سرمایی هستند، بسیار جذاب است. ترکیب کاپشن و هودی، یک استایل کژوال است که به ‌خصوص در بین جوانان طرفداران زیادی دارد. یک کوله‌پشتی اسپرت هم به جذابیت این استایل اسپرت کمک می‌کند. این استایل خاص مورد علاقه رپرها نیز قرار گرفته است. بهتر است از معجزه ترکیب رنگ هودی طوسی یا مشکی با کاپشن مورد علاقه‌تان استفاده کنید. هرچه رنگ‌های جذاب‌تر و روشن‌تر استفاده کنید، بیشتر می‌درخشید. 
 
ست هودی با کاپشن
 

ست هودی به همراه کت جین 

یک استایل جذاب، گیرا و البته کژوال پسند، ترکیب هودی و کت جین است. شما می‌توانید کت جین آبی را با هر رنگ هودی ست کرده و از معجزه آن در استایل‌تان لذت ببرید. یک هودی سرمه‌ای، زرشکی یا خاکستری را با کت جین‌تان انتخاب کنید. با یک شلوار اسلیم یا جذب مشکی، و یک بوت چرم می‌توانید زیبایی استایل‌تان را چندین برابر کنید. البته اگر علاقه دارید شبیه به خواننده راک به نظر برسید، سراغ این ست بروید. 
 
ست هودی به همراه کت جین
 

ست سویشرت به همراه پالتو 

یکی از مردانه‌ترین و محبوب‌‌ترین استایلی که می‌توانید جذابیت شما آقایان را بیشتر کند، استفاده از پالتو و سویشرت در فصل زمستان است. ترکیبی از هودی کژوال و پالتوی کلاسیک با شما در قرارهای دوستانه کاری می‌کند که شیک و متفاوت به نظر برسید. البته این استایل مناسب قرارهای رسمی نیست. یک هودی طوسی با یک پالتوی قهوه‌‌ای یا کرم و مشکی، با یک شلوار کتان مشکی یا شلوار جین آبی به شما کمک می‌کند تا جذاب‌تر از همیشه در قرارهای دوستانه و روزمره به نظر برسید. 
 

ست سویشرت با کت تک مردانه 

یکی از استایل‌های مورد علاقه و محبوب آقایان در بازه‌های سنی 30 تا 40 سال که پخته به نظر می‌‌رسند، استفاده از سویشرت و کت تک است. حتی برای رسمی به نظر رسیدن، می‌توانید از یک سویشرت نیمه ‌رسمی استفاده کنید. اگر می‌خواهید به یک مراسم رسمی در فصل سرما بروید، در حالی که از کاپشن استفاده نکنید، می‌توانید از ست کت و شلوار نیمه‌ رسمی با پلیور بافت، بهره بگیرید و زیر لباستان یک پیراهن مردانه جذب به تن کنید.
 

ست سویشرت به همراه بارانی 

برای قرارهای کاری یا نیمه ‌رسمی می‌توانید از ترکیب سویشرت و بارانی استفاده کنید. با یک شلوار کتان مشکی یا شلوار جین و یک کفش نیم بوت چرم، درخشش استایل‌تان را بیشتر می‌کنید. البته کفش کتانی سفید نیز برای متفاوت به نظر رسیدن در این استایل مناسب است. 
 

ست سویشرت و پیراهن مردانه 

در فصل بهار یا پاییز که نیازی به استفاده از کاپشن، بارانی یا پالتو نیست، می‌توانید از پیراهن یا تیشرت استفاده کنید. یک پیراهن به رنگ سویشرت یا مکمل رنگ آن مناسب است. در صورتی که از سویشرتی استفاده می‌کنید که دکمه یا زیپ ندارد، می‌توانید از پیراهن اسپرت یقه دار استفاده کنید. در صورتی که سویشرت شما زیپ‌دار است، یک تیشرت ساده یا طرح‌دار به جذاب‌تر شدن شما کمک می‌کند. 
 
شما از چه ستی برای استفاده از هودی یا سویشرت استفاده می‌کنید؟ به نظر شما جذابیت استفاده از هودی و سویشرت، فارغ از مدلی که دارند، به چه چیزی برمی‌گردد؟ یک استایل شیک و زیبا برازنده شما آقایانی است که به پوشش و ظاهر و استایل‌تان اهمیت می‌دهید. در بین این استایل‌ها، کدام یک را برای پوشش خود انتخاب می‌کنید؟

نظرات