مجله وبپوش فروشگاه وبپوش تماس با ما

 

آموزش کامل نحوه اندازه گیری سایز پیراهن مردانه

در این مطلب از وب پوش قصد داریم شما را با نحوه اندازه‌گیری سایز پیراهن مردانه آشنا کنیم. اگر شما هم قصد دارید برای همیشه لباس‌های دقیق و اندازه بپوشید و در انتخاب سایز لباس دچار مشکل نشوید، در این مطلب همراه ما باشید.
 

آموزش اندازه‌گیری سایز پیراهن مردانه

پیراهن مردانه یکی از اصلی‌ترین لباس‌های آقایان است. طرح و رنگ متنوعی دارد و بسیار مهم است که سایز دقیق و اندازه‌ مناسبی از آن انتخاب کنید. با آموزش کامل نحوه اندازه گیری سایز پیراهن مردانه، خواهید آموخت که اندازه‌های استاندارد یک پیراهن مردانه چگونه محاسبه می‌شود. در این میان اگر برایتان سوال است که سایز پیراهن مردانه ایرانی را چگونه اندازه بگیرید، جواب تمام سوال‌هایتان را در این مطلب پیدا خواهید کرد، پس تا انتها همراه ما باشید.
به طور کلی سه روش برای سایز بندی در دنیا وجود دارد: سیستم آمریکایی، سیستم اروپایی و سیستم انگلیسی، در واقع بیشترین تولیدی‌های لباس در جهان حول همین برندهای آمریکایی، اروپایی و انگلیسی می‌چرخند. با این وجود تفاوت سایزبندی در همه جا، به اندازه دور سینه، دور گردن، دور کمر، دور باسن و تفاوت قد برمی‌گردد. با داشتن روش‌های درست اندازه‌گیری می‌توانید به درستی لباس مورد نظرتان را انتخاب کنید.
 

چگونه سایز پیراهن مردانه را درست اندازه‌گیری کنیم؟

جدول اندازه گیری پیراهن مردانه، شما را برای انتخاب لباس راهنمایی می‌کند. برای این منظور باید اندازه‌های اصلی مثل دور سینه، دور کمر و دور باسن را بدانید تا بتوانید از این جدول استفاده کنید. البته عوامل زیادی در تغییر این سایز موثر هستند، مانند جنس لباس، حالت لباس که کش دار بوده، یا الیافی که در آن به کار رفته همگی در سایز لباس تاثیر گذار است.
این نکته را به خاطر داشته باشید که در زمان انتخاب پیراهن مردانه، بلندی آستین پیراهن شما باید در حدی باشد که زمانی که دستتان را خم می‌کنید، از قسمت آرنج، آستین از مچ دستتان بالاتر نرود. البته روش دیگری هم برای اندازه گیری سایز پیراهن مردانه است که می‌توانید از طریق جدول زیر به خوبی سایز خود را تعیین کنید. در این سایز بندی سایز گردن و بلندی قد آستین در نظر گرفته شده است.
  • 32 تا 33 14 تا 14.5 Small
  • 33 تا 34 15 تا 15.5 Medium
  • 34 تا 35 16 تا 16.5 Large
  • 34 تا 35 17 تا 17.5 X-Large
  • 35 تا 36 18 تا 18.5 XX-Large
با این وجود، در برخی از آستین‌ها، اگر دقت کرده باشید، دو سایز روی پیراهن درج  شده است. این دو سایز به شما خواهد گفت که دو نفر با قد آستین متفاوت که شماره آن درج شده، هر دو می‌توانند از این پیراهن استفاده کنند. مثلا اگر روی یک پیراهن ببینید که نوشته شده: 34-35 و 17، به معنای آن است که افرادی که دارای سایز پیراهن 17 هستند، قد آستینشان 34 یا 35 است.
 
نحوه اندازه گیری سایز پیراهن مردانه

 

نحوه به دست آوردن اندازه مناسب پیراهن

به راحتی می‌توانید با اندازه‌گیری دور گردن و آستین سایز پیراهن خود را به دست آورید. اما مسأله اینجاست که چگونه این سایز را اندازه بگیرید. با راهنمای اندازه‌گیری سایز پیراهن مردانه در ادامه این مسأله هم حل خواهد شد.
 

اندازه مناسب سایز یقه

یقه‌ای مناسب گردن شما است که به آن فشار نیاورد و دور تا دور گردن شما را لمس کند. به طوری که یک انگشتتان به راحتی در آن قرار بگیرد، با یک یقه تنگ، احتمالا امکان فرو کردن انگشت در یقه را نخواهید داشت، ضمن اینکه یقه‌ای که پوست گردنتان را لمس نکند، و حالت آویزان قرار بگیرد برای گردن شما گشاد است.
 

اندازه‌گیری قد آستین پیراهن

برویم سراغ اندازه‌گیری قد آستین، این را به خاطر داشته باشید که یک آستین مناسب در قسمت بالاتر گشاد و در قسمت پایین تا سر آستین تنگ‌تر شده و حالت مخروطی پیدا می‌کند. آستین باید جوری باشد که آرنجتان را هنگام خم و راست کردن، اذیت نکند. از طرفی گشاد بودن باید در سراسر آستین وجود داشته باشد. جوری که شما را هنگام حرکت دادن بازو و آرنج دچار مشکل نکند، تنگ بودن آستین این آزادی در حرکت را از شما می‌گیرد و خطوطی را روی آستین ایجاد می‌کند، زمانی که آستین گشاد باشد در سر آن موج‌هایی را به وجود می‌آورد.
 

اندازه‌گیری کمر پیراهن مردانه

این را به خاطر داشته باشید که کمر پیراهن مردانه باید طوری باشد که دکمه‌ها به راحتی بسته شوند و خودتان هم در آن احساس راحتی داشته باشید. نوار دکمه‌ها نیز در یک خط صاف وسط سینه قرار بگیرد. ضمن اینکه در این حالت پیراهن بدون ایجاد حالت موج داخل شلوار قرار بگیرد، در این صورت است که می‌توان با خیال راحت از سایز و اندازه پیراهن مردانه آن را خریداری کنید.
در صورتی که دکمه‌های لباستان سخت بسته شود یا بعد از بسته شدن، دکمه‌ها در یک خط قرار نگیرد، احتمالا یک پیراهن کوچک‌تر از سایز خودتان انتخاب کردید. اگر پیراهن شما بزرگتر از سایزتان باشد، احتمالا شاهد موج لباس دور شکم یا کمرتان خواهید بود، در این حالت نوار دکمه‌ها نیز حالت موج دار به خود گرفته و صاف نمی‌ایستد.
 

اندازه طول و سرشانه پیراهن

در انتخاب پیراهن مردانه این را در نظر داشته باشید که حلقه آستین لباس شما باید جوری باشد که کشیدگی در سینه لباس ایجاد نکند. یعنی دقیقا برش حلقه آستین باید در محل اتصال شانه و بازو قرار داشته باشد. زمانی که برش حلقه آستین بالاتر از شانه باشد و در قسمت شانه و سینه ایجاد کشیدگی کند، یقه لباس برایتان تنگ و طول آستین کوتاه می‌شود. از طرفی زمانی که سرشانه حالت افتادگی دارد، در قسمت زیر بازو شاهد موج پیراهن هستید که نشان می‌دهد پیراهن برایتان بزرگ است. طول پیراهن نیز باید طوری باشد تا زمانی که آن را روی شلوار قرار می‌دهید، کمربند و کمر شلوار را به خوبی بپوشاند، همچنین زمانی که آن را داخل شلوار قرار می‌دهید باید به راحتی داخل شلوار قرار گرفته و با هر حرکت شما بیرون نزند.
شما چه روشی را برای پیدا کردن سایز مناسب لباس به کار می‌برید؟ چند بار برایتان پیش آمده که قصد خرید اینترنتی پیراهن مردانه داشته باشید، اما نگران انتخاب سایز مناسبتان باشید؟ برایمان بنویسید تجربه شما در انتخاب مناسب یا نامناسب سایز پیراهن مردانه چه بوده است.
مقاله مرتبط : تا زدن آستین پیراهن مردانه

نظرات