مجله وبپوش فروشگاه وبپوش تماس با ما

 

نکات شستن شلوار جین با لباسشویی و دست

شلوار جین از آن دسته لباس‌هایی است که تقریباً در کمد لباس همه افراد با هر سلیقه و هر سنی دیده می‌شود. با وجودی که دوام این نوع شلوار به دلیل جنس خاصی که دارد نسبتاً خوب است اما اگر درست شست‌وشو نشود، ممکن است دچار پوسیدگی، تغییر سایز یا تغییر رنگ شده و دیگر نتوان از آن استفاده کرد.

در این مطلب کوتاه با ارائه نکاتی در ارتباط با شستن شلوار جین به شما کمک می‌کنیم شلوارهای خود را مثل روز اول نو و آراسته نگه‌دارید.

نحوه شستن شلوار جین با ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی نقش پررنگی در تمیز کردن لباس‌ها دارد و کم پیش می‌آید که لباسی با دست شسته شود، بنابراین ابتدا نحوه شستن شلوار جین با ماشین لباسشویی را بررسی می‌کنیم. با توجه به اینکه انواع مختلف ماشین‌های لباسشویی، روش‌های متفاوتی برای شست‌وشو دارند، این نکات را برای هر نوع برند مطرح ماشین لباسشویی جداگانه بررسی می‌کنیم. اما قبل از آنکه به صورت تفکیکی شست‌وشوی شلوار جین با هر نوع برند ماشین لباسشویی را توضیح دهیم، به نکات کلی شستن شلوار جین با ماشین می‌پردازیم:
 
  1. توصیه می‌شود حتماً قبل از شستشو جیب‌های شلوار جین خود را خالی کنید تا در هنگام شستن آن وسایل داخل جیب باعث تغییر رنگ شلوار نشود.
  2. توصیه می‌شود حتماً از نرم‌کننده برای شستن شلوار جین با ماشین لباسشویی استفاده کنید.
  3. از کمترین تعداد لباس در هنگام شستشو استفاده کنید، چون زمانی که فضای کافی برای حرکت شلوار وجود نداشته باشد ممکن است که زیپ شلوار دچار مشکل شود یا دوخت‌های شلوار جین شما از بین بروند.

شستن شلوار جین

نحوه شستن شلوار جین با ماشین لباسشویی سامسونگ

با توجه به اینکه یکی از شرایط شست‌وشوی شلوار‌های جین این است که دمای آب بسیار کم باشد، و یکی از اهداف ما در شستن شلوار جین حفظ رنگ شلوار است، اگر قرار است شلوار جین خود را با ماشین لباسشویی برند سامسونگ بشویید، حتماً از برنامه پنج استفاده کنید که مخصوص البسه پنبه‌ای بدون تغییر رنگ و با کم‌ترین دما است.
 

نحوه شستن شلوار جین با ماشین لباسشویی پارس

اگر می‌خواهید شلوار جین خود را با استفاده از ماشین لباسشویی به نحوی بشویید که کمترین آسیب به لباستان برسد، توصیه ما این است که از برنامه شستشوی سریع لباس‌ها، از برنامه مخصوص لباس‌های کتان یا از برنامه مخصوص شستشوی لباس‌های پشمی استفاده کنید. به دلیل اینکه در تمامی این برنامه‌ها از آب سرد برای شستشوی لباس‌ها استفاده می‌شود.
 

نحوه‌ شستن شلوار جین با ماشین لباسشویی آبسال

توصیه می‌شود در هنگام شستشوی شلوار جین با ماشین لباسشویی آبسال حتماً از برنامه مخصوص لباس‌های پشمی استفاده کنید. در این برنامه، ماشین لباسشویی از کمترین زمان و سردترین آب برای شستن شلوار جین شما استفاده می‌کند.

نحوه شستن شلوار جین با ماشین لباسشویی دوو

اگر برند ماشین لباسشویی شما دوو است و قصد دارید شلوار جین خود را با این ماشین لباسشویی شست‌وشو دهید، توصیه می‌شود حتماً از برنامه مخصوص لباس‌های کتانی استفاده کنید.

نحوه شستن شلوار جین با ماشین لباسشویی ال جی

برای شستن شلوار جین ماشین لباسشویی ال جی بهتر است از برنامه شست‌وشوی لباس‌های کتان (یا برنامه‌ی شست‌وشوی لباس‌های کتان کم‌مصرف) استفاده کنید تا بتوانید شلوار جین خود را با کمترین آسیب شستشو دهید. همچنین توصیه ما این است تا جایی که می‌توانید زمان شست‌وشو را کاهش دهید و از برنامه‌ی خشک کن یا خشک کن اضافی استفاده نکنید؛ به جای آن از آفتاب برای خشک کردن شلوار جین خود استفاده کنید.

نحوه شستن شلوار جین با دست

نحوه شستن شلوار جین با دست به این شکل است که در ابتدا باید جیب‌های شلوار را خالی کرده، شلوار خود را وارونه کنید (یعنی شلوار جین را به داخل برگردانید) و تمام تاشدگی‌ها و زیپ‌های روی شلوار را از هم باز کنید. در مرحله بعد باید مقداری آب ولرم را داخل یک تشت یا سینک ظرفشویی بریزید (اگر از سینک استفاده می‌کنید ابتدا مطمئن شوید که سینک تمیز است) و سپس چند قطره مایع شوینده به شلوار جین اضافه کنید. پس از این که ۳۰ الی ۴۰ دقیقه شلوار جین در آن محلول قرار گرفت و خیس خورد، آب آن را تخلیه کنید و دوباره تشت یا سینک مورداستفاده را از آب ولرم پر کنید. در مرحله دوم باید به مدت ۱۰ دقیقه شلوار را در این آب ولرم بخیسانید. این مراحل را تا زمانی تکرار کنید که آب تشت یا سینک به حالت شفاف درآید. در مرحله آخر باید شلوار جین را در هوای آزاد خشک کنید.

شستن شلوار جین با دست

نحوه شستن شلوار جین مشکی

به طور کلی نحوه شستن شلوار جین مشکی با سایر شلوارهای جین تفاوتی ندارد، اما در هنگام شستشوی آن برای اینکه رنگ شلوار تغییر نکند، باید چند نکته ساده رعایت شود که در ادامه توضیح می‌دهیم:
  1. همان‌طور که در هنگام شستن تمام لباس‌های تیره لازم است که از مایع مخصوص لباس‌های تیره یا مشکین شوی استفاده کنیم، توصیه می‌شود در هنگام شستن شلوار جین مشکی نیز از مایع مخصوص لباس‌های تیره استفاده کنید.
  2. شستن شلوار جین مشکی همزمان با سایر لباس‌های رنگی، باعث می‌شود لباس جین شما از بقیه لباس‌های رنگی رنگ بگیرد و شفافیت و براقی رنگ مشکی آن از بین برود. به همین جهت، توصیه می‌شود یا شلوار جین مشکی خود را با سایر لباس‌های مشکی بشویید یا به صورت جداگانه و تکی آن را بشورید.
  3. به هیچ عنوان از مایع سفید‌کننده یا نرم‌کننده که باعث از بین رفتن رنگ شلوار مشکی شما می‌شود، استفاده نکنید.
  4. همان‌طور که در قسمت‌های قبلی توصیه شد شلوار جین مشکی خود را حتماً با آب سرد و دور ملایم ماشین لباسشویی بشویید.

نحوه شستن شلوار لی با مایع ظرفشویی

شستن شلوار لی با مایع ظرفشویی با روش شستن شلوار جین با سایر مواد شوینده چندان تفاوتی نمی‌کند. به همین دلیل چه شلوار خود را با ماشین لباسشویی بشویید و چه با دست، باید مراحلی را که در قسمت‌های قبلی برای شستن شلوار لی گفتیم، تکرار کنید اما به جای مایع لباس‌شویی، مایع ظرفشویی را برای ساخت محلول انتخاب کنید.

نحوه شستن شلوار لی با نمک

نمک یکی از بهترین مواد برای تنظیم رنگ شلوار جین در هنگام شستشو است. همچنین استفاده از نمک باعث می‌شود که سایر لباس‌ها به شلوار جین شما رنگ ندهند. این شوینده ارگانیک که بسیار ارزان‌قیمت است و در هر خانه‌ای پیدا می‌شود انواع لکه‌ها شامل لکه‌های خاک و گل یا لکه‌های ناشی از ریختن غذا را از روی شلوار جین پاک می‌کند و باعث درخشندگی هرچه بیشتر شلوار جین شما می‌شود. برای شستن شلوار لی با نمک توصیه می‌کنیم مقداری نمک به محلول شستشو اضافه کنید.

روش شستن شلوار جین

نحوه شستن شلوار با سرکه

برای شستن شلوار لی با سرکه باید سرکه را همراه مقداری نمک به محلول شستشو اضافه کرد. استفاده از سرکه در شست‌وشوی شلوار باعث می‌شود که بافت جین شما دچار سستی و شل شدن نشود. همچنین، پس از شست‌وشو نیز ظاهر محکم خود را حفظ کند.
 
جمع‌بندی
در این مطلب به آموزش شستن شلوار جین پرداختیم. برای آنکه شلوار جین شما همیشه رنگ خود را حفظ کند و طول عمر بیشتری داشته باشد، باید هنگام شست‌وشوی آن از کمترین زمان شست‌وشوی ماشین لباسشویی استفاده کنید و دمای آب روی پایین‌ترین درجه باشد.اگر شلوار خود را با دست می‌شویید، شلوار را پشت و رو کنید و به جای آنکه با چنگ زدن هم خودتان را خسته کنید و هم باعث فرسودگی بافت جین شوید، کافی است شلوار را در آب ولرم و ماده شوینده بخیسانید.

نظرات