مجله وبپوش فروشگاه وبپوش تماس با ما

 

بهترین استایلیست‌های دنیا چه کسانی هستند؟

استایلیست یکی از مشاغل حرفه‌ای دنیای امروزی است. بهترین استایلیست‌های دنیا افرادی هستند که یا برندهای شخصی خودشان را مدیریت می‌کنند یا به صورت تخصصی با سلبریتی‌ها همکاری دارند. در حال حاضر اکثر افراد مشهور برای انتخاب استایل مناسب از مشاوره یک یا چند استایلیست استفاده می‌کنند؛ حتی برخی از آن‌ها طراح لباس شخصی دارند.

 
صنعت مد و فشن در سال‌های اخیر به یکی از صنایعی تبدیل شده که گردش مالی بسیاری دارد. این صنعت به تازگی در ایران هم راه‌اندازی شده و استایلیست‌های ایرانی هم وارد عرصه طراحی پوشاک ایرانی اسلامی شده‌اند. به نظر می‌رسد این صنعت در سال‌های آینده رشد بیشتری را تجربه کند و درآمد بیشتری برای فعالانش داشته باشد.
 

معرفی بهترین استایلیست‌های دنیا

تعداد استایلیست‌های حرفه‌ای و خوش‌نام در جهان بسیار زیاد است. برخی از آن‌ها به صورت ناشناس فعالیت می‌کنند، اما برخی دیگر به واسطه همکاری با افراد مشهور یا راه‌اندازی برند به شهرت رسیده‌اند و شناخته شده هستند. انتخاب ده نفر از بین معروف‌ترین طراحان لباس دنیا کار چندان ساده‌ای نیست، اما در این مقاله ده نفر از بهترین‌ها را معرفی می‌کنیم و درباره کار آن‌ها توضیح خواهیم داد.
 

کارلا ولش

کارلا ولش به‌خاطر کار کردن با افراد مشهور توانست مهارت خودش را در زمینه طراحی استایل نشان بدهد و به شهرت برسد. او استایل افراد بسیار مشهوری مانند جاستین بیبر، کامیلا کابلو، تریسی الیس راس، امبر هرد و سارا پائولسون را طراحی کرده.
 
بسیاری از افراد کارلا ولش را به تلاشش برای زیبا کردن فرش قرمز مراسم‌های بزرگ می‌شناسند. او کسی است که به همراه تیمش تنها در مراسم اسکار سال ۲۰۱۹ استایل ۲۰ نفر از سلبریتی‌ها را طراحی کرد. تیم ولش به تازگی همکاری خود را با برند کفش لوکس جیمی چو آغاز کرده است. تامارا ملون مؤسس این برند و فردی است که در زمینه مد و استایل کارآفرینی می‌کند.

بهترین استایلیست ها در دنیا
 

ارین والش

او به عنوان یکی از بهترین استایلیست‌های جهان شناخته می‌شود و مهم‌ترین ویژگی کارها و شخصیتش جسارتی است که در ایجاد تغییر دارد. او به عنوان طراح کمد لباس بسیاری از افراد مشهور دنیا فعالیت می‌کند و در مراسم‌های بزرگ هم نامش به عنوان طراح لباس بسیاری از سلبریتی‌ها می‌درخشد.
 
او جزو افرادی است که در استایل اسپرت به کوتاه بودن شلوار به اندازه‌ای که قوزک پا مشخص باشد، اهمیت می‌دهد. حضور افراد مشهوری چون سارا جسیکا پارکر، تاندی نیوتن و گریس الیزابت در لیست مشتریان ارین مهارت او در زمینه مد و استایل را نشان می‌دهد.
 

کیت یانگ

یانگ در ابتدا کار خود را به عنوان دستیار یکی از طراح‌های بزرگ لباس در آمریکا آغاز کرد، اما به مرور زمان به طراحی تبدیل شد که مشتری‌هایش را از میان خوش‌چهره‌ترین و خوش‌استایل‌ترین اعضای هالیوود انتخاب می‌کند.
 
مارگو رابی،‌ سوفی ترنر، سلنا گومز، داکوتا جانسون و ناتالی پورتمن چند نمونه از افرادی هستند که زیبایی استایلشان را به کیت یانگ مدیون هستند. هنر کیت یانگ را می‌توانیم در استایل سلنا گومز ببینیم، او از زمانی که تصمیم گرفت از برترین استایلیست‌های دنیا برای انتخاب و طراحی لباس‌هایش کمک بگیرد، شبیه به یک ملکه لباس پوشید و در مراسم‌های مختلف درخشید.
 

پترا فلانری

این طراح لباس همکاری نزدیکی با برند لویی ویتون داشت تا لباس مناسبی برای اما استون طراحی کند. همین انتخاب اما استون و لویی ویتون مهارت پترا فلانری را نشان می‌دهد. او به عنوان یکی از خلاق‌ترین طراحان لباس جهان شناخته می‌شود که همیشه می‌داند چطور باید تنوع ایجاد کند. دیزی رایدلی و ایمی آدامز از دیگر افراد مشهوری هستند که طراحی استایلشان را به این استایلیست ماهر سپرده‌اند.
 

الیزابت استوارت

این طراح لباس که با یکی از ملکه‌های انگلیس هم‌نام است، بیش از ده سال در زمینه طراحی مد و استایل فعالیت دارد. او اهل لس آنجلس است و با بخش استایل و مد مجله نیویورک‌تایمز همکاری دارد. همچنین دفتر کار خود را در پاریس راه‌اندازی کرده و به صورت تخصصی در زمینه طراحی استایل افراد مشهور و سلبریتی‌ها کار می‌کند. جولیا رابرتز، کیت بلانشت، ساندرا بولاک، زوئی دویچ، آماندا سیفرید و ویولا دیویس جزو لیست مشتریان او هستند.
 

ایلاریا اوربیناتی

او جزو اولین طراحان اروپایی بود که این سبک را به غرب برد. ایلاریا اوربیناتی در رم متولد شد و در پاریس تحصیل کرد. اگر از استایل افرادی مثل بن افلک، دیواین جانسون، آرمی همر و جیمز مارسدن لذت می‌برید، جزو افرادی هستید که هنر ایلاریا اوربیناتی را دوست دارید. او سال‌هاست که نام خود را به عنوان یکی از طراحان لباس معروف دنیا ثبت کرده است.

معروف ترین استایلیست ها در دنیا
 

تام ایربوت و ساندرا آمادور

تام ایربوت خود یک سلبریتی است، اما بیشتر با فعالیت در حوزه طراحی لباس شناخته می‌شود. این استایلیست بلژیکی نام خود را در میان ده نفر اول لیست برترین استایلیست‌های دنیا ثبت کرده است. ساندار آمادور هم همکار تام ایربوت است. آن‌ها طراحان لباس لیدی گاگا هستند و باوجود اینکه جزو تازه‌واردان صنعت مد و استایل شناخته می‌شوند، توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده‌اند.
 

ربکار کوربین موری

استایل بازیگر زیبای سیندرلا (لیلی جیمز) به اندازه‌ای زیباست که همه افراد به دنبال طراح لباس او می‌گردند و با جستجوی نام او به یکی از بهترین استایلیست های دنیا، ربکار کوربین موری، می‌رسند. این طراح لباس اصالتاً اهل لندن است اما در لس آنجلس بزرگ شده و طبیعی است که بتواند با ترکیب هنر اروپایی با سلیقه غربی، این استایل‌های زیبا را خلق کند.
 

جسیکا پاستر

جسیکا پاستر استایلیستی است که کارهایش به طراحی لباس برای افراد مشهور محدود نمی‌شود، او با سینما هم کار می‌‌کند و طراح لباس فیلم‌های مختلفی مثل A Quiet Place  و  Mary Poppins Returns بوده است. جالب است بدانید که این طراح لباس ۱۳ سال به عنوان استایلیست امیلی برانت کار کرده است.
 
کارهای جسیکا پاستر در جشنواره‌های بزرگی مثل گلدن گلوب و اسکار حضور داشته‌اند و همیشه جزو بهترین‌ها بوده‌اند. او طراحی لباس برای افراد مشهوری چون لزلی مان و روبی رز را هم در کارنامه‌اش دارد.
 
برترین استایلیست ها در دنیا
 

الیزابت سالتزمن

الیزابت سالتزمن یکی از بهترین استایلیست های جهان است که سابقه بسیاری در این زمینه دارد. او کارش را در سال ۱۹۸۴ آغاز کرده و به مدت ۸ سال سردبیر ارشد مجله مد Vogue بوده است. او در حال حاضر به عنوان سردبیر ارشد مجله مد Vanity Fair فعالیت می‌کند، اما در زمینه طراحی لباس برای افراد مشهور هم فعال است و در سال ۲۰۱۹ جزو ۲۵ استایلیست برتر هالیوود معرفی شد.
 
کارهای او در استایل افرادی چون گوئینت پالترو، جولیا گارنر، سائورس رونان، الی بامبر، پاپی دلوین و اوما تورمن دیده می‌شود. او همچنین با کمپین‌های تبلیغاتی مختلف برای برندهای مشهور همکاری دارد.
 
کلام آخر
در این مقاله مشهورترین استایلیست‌های جهان را معرفی کردیم؛ البته نام آن‌ها به این تعداد محدود نمی‌شود و افراد بسیار دیگری هم در این زمینه فعالیت دارند. با شناخت استایلیست‌های مشهور و افرادی که کارهایشان را می‌پوشند می‌توانید از آن‌ها الگو بگیرید و بهترین استایل‌ها را برای خودتان یا مشتریانتان طراحی کنید. الگو گرفتن در صنعت مد یکی از بهترین روش‌ها برای پیشرفت تازه‌کارهاست.

نظرات